Românul care a economisit 1.473 lei pe drumul electric până în Grecia

Data actualizării: 17 iulie 2025

Un șofer român a dezvăluit cât l-a costat drumul dus-întors până în Grecia cu mașina electrică, iar suma este surprinzătoare. Anul trecut, el a făcut același traseu cu o mașină pe motorină, iar diferențele financiare sunt semnificative. Aventura sa a stârnit atât admirație, cât și scepticism în rândul celor care au aflat povestea.

Cât l-a costat pe un șofer român drumul dus-întors până în Grecia cu mașina electrică?

Tot mai mulți turiști români preferă să-și petreacă vacanțele în Grecia, atrași de peisajele idilice, plajele de vis și ospitalitatea localnicilor. În timp ce unii aleg avionul pentru a evita distanțele lungi pe șosea, alții preferă propria mașină pentru confort și libertate de mișcare.

Un șofer român, care a optat pentru o mașină electrică în călătoria sa recentă în Grecia, a împărtășit pe un grup de Facebook experiența sa. Anul trecut, acesta a făcut același traseu cu o mașină pe motorină și a cheltuit 1.800 de lei. În schimb, anul acesta, costul total al călătoriei, inclusiv drumurile pe insula Paxos, a fost de doar 327 de lei.


„Pentru că postarea mea de-acum ceva timp a făcut atâta vâlvă, la întrebarea ‘Există stații de încărcare mașini electrice în Paxos?’, am zis să revin cu noutăți post vacanță. Transportul dus-întors București – Paxos – București + 280 km făcuți în Paxos m-a costat 327 lei”, a scris el pe Facebook.

Citește și:

Strategia de încărcare a mașinii pe durata călătoriei

Planificarea încărcării bateriei a fost esențială pentru succesul călătoriei. Șoferul a plecat din București cu mașina complet încărcată și a făcut mai multe opriri pentru a reîncărca bateria. Prima oprire a fost înainte de Podul Prieteniei, unde a cheltuit 28 de lei pentru 12 minute de încărcare. A doua oprire a avut loc la Sofia, unde încărcarea a fost gratuită și a durat 35 de minute, timp în care familia sa a avut ocazia să se odihnească.

O altă încărcare a avut loc la Kulata, pentru care a plătit 47 de lei. La feribotul din Igoumenitsa, mașina avea bateria încărcată 86%, iar personalul feribotului nu a avut nicio problemă cu acest aspect. La destinație, în Paxos, mașina a fost folosită pentru deplasările locale, iar încărcarea la cazare a fost foarte ieftină, gazda necerând bani suplimentari pentru consumul de energie.

“Am primit un aparat de măsurare și am încărcat la două zile, câte 15-25%. La finalul vacanței, pentru că suma a fost de aproximativ 20 de euro, administratorul ne-a spus că nu mai plătim nimic, că am consumat foarte puțin”, a povestit bărbatul.

Reacțiile utilizatorilor de pe rețelele sociale

Experiența șoferului a stârnit reacții diverse în rândul utilizatorilor de pe rețelele sociale. În timp ce unii l-au felicitat pentru alegerea mașinii electrice și pentru economiile făcute, alții l-au ironizat și și-au exprimat scepticismul față de viabilitatea acestui tip de vehicul pentru călătorii lungi.

“Erou național te facem. Cu excursia asta electrificată ai salvat planeta. Bravo, și ține-o tot așa. Noi muritorii de rând îți mulțumim și suntem profund recunoscători că ne faci aerul mai puțin poluat”, a comentat sarcastic un utilizator.

Cu toate acestea, mulți români continuă să evite mașinile electrice din cauza temerilor legate de lipsa infrastructurii de încărcare și de eventualele probleme tehnice. Totuși, povestea acestui șofer demonstrează că, cu o planificare atentă și puțină răbdare, vacanțele cu mașina electrică pot fi nu doar posibile, ci și foarte economice.

Pentru cei interesați de o alternativă mai ecologică și mai economică la călătoriile tradiționale, experiența acestui șofer poate fi o sursă valoroasă de inspirație.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨