Expansiunea Lidl in Romania: de la primele magazine deschise, pana la planurile de viitor

Data actualizării: 18 iulie 2025

Fără îndoială, Lidl este unul dintre magazinele preferate ale românilor. Cu o istorie de decenii pe piața din România, Lidl reușește să se mențină în topul preferințelor clienților. În prezent, retailerul are peste 350 de magazine în toate județele și continuă să se extindă.

Debutul Lidl pe piața românească

Povestea Lidl în România a început în anul 2011. De atunci și până în prezent, retailerul a deschis peste 350 de magazine în toate județele și nu are de gând să se oprească aici. În primele 2 luni ale acestui an, Lidl a deschis 12 noi magazine și are în plan să mai deschidă încă 25 până la finalul anului.

Lidl este într-o continuă expansiune. Retailerul se poate lăuda cu o rețea de peste 350 de magazine, cu 6 centre logistice și cu 12.000 de angajați.

Există sau nu diferențe între magazinele Lidl din țară?

Toate magazinele Lidl din țară arată la fel, fără să fie diferențe între ele. Singurele mici diferențe care pot apărea sunt la nivel de aranjare a raioanelor, care pot fi amplasate diferit, în funcție de spațiu. De asemenea, toate magazinele Lidl primesc aceeași marfă. Singura diferență intervine la durata stocurilor de la raft, în unele dintre ele, produsele epuizându-se mai repede decât în altele.


În toate magazinele Lidl din țară se practică aceleiași prețuri, fără excepție. Povestea Lidl a început în urmă cu aproape un secol. În 1930, în Neckarsulm, Germania, s-a înființat Lidl & Schwarz KG. Nu arăta deloc așa cum știm magazinele Lidl din prezent, însă era o unitate care comercializa produse alimentare în regim en gros. Deoarece piatra de temelie a fost pusă în Neckarsulm, în prezent, sediul central internațional se află tot în Neckarsulm.

Citește și:

Lidl este un retailer care se adaptează mereu în funcție de zonă. La nivelul Europei, retailerul are mai multe concepte de magazine, precum magazin atipic, magazin central, magazin metropolitan, standard și magazin în centru comercial.

Lidl a ajuns în topul preferințelor românilor, însă nu este deloc o misiune ușoară să se mențină acolo. Tocmai de aceea, se asigură că aduce mereu în fața clienților cele mai bune produse la cele mai bune prețuri. Lidl are o gamă variată de produse, iar prospețimea și calitatea lor sunt două aspecte care primează. Clienții Lidl pot alege produse din marcă proprie, dar și produse regionale și de sezon. În România, de exemplu, Lidl are parteneriate cu peste 150 de producători locali.

De asemenea, Lidl are de gând să își extindă rețeaua de magazine din România. Așa cum am menționat, retailerul a dechis numai în primele două luni ale acestui an 12 noi magazine, ajungând la un total de 377 de unități comerciale la nivelul României. Odată cu deschiderea celor 12 magazine, Lidl a creat și 250 de locuri de muncă. Noile unități comerciale deschise la începutul lui 2025 se află în Oradea, Cluj-Napoca, Suceava, Ploiești, Sibiu, Galați. Anul acesta, Lidl a ajuns pentru prima dată și în comunele din România. Astfel, retailerul are magazine în Bascov din județul Argeș, în Bolintin-Vale din Giurgiu și în Hărman din Brașov.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨