Incident grav cu un tren plin cu pasageri de la CFR Călători. Este știrea dimineții în România

Data actualizării: 2 august 2025

Zeci de pasageri care se aflau marți seara într-un tren InterRegio Noapte pe ruta Oradea – Constanța au fost nevoiți să aștepte mai multe ore între stații, după ce un vagon s-a defectat la aproximativ 20 de kilometri de gara Petroșani.

Incidentul a avut loc într-o zonă greu accesibilă, între stațiile Crivadia și Merișor, iar trenul a fost împărțit temporar în două părți, din cauza ruperii cârligului de cuplare dintre vagoane.

Problemele au început din cauza unui cârlig rupt


O parte din garnitură, cu vagoanele care încă erau atașate de locomotivă, a fost dusă în gara Bănița din județul Hunedoara.

Citește și:

„Au dus trenul așa la prima stație (Bănița, n.r.) și locomotiva s-a întors să ia celelalte două vagoane”

– pasager pentru HotNews

Pasagerii din cele două vagoane rămase pe loc au fost nevoiți să aștepte până când locomotiva a revenit pentru a le remorca. Defecțiunea care a dus la separarea garniturii a fost provocată de o problemă la sistemul de cuplare al unuia dintre vagoane. Trenul a fost recompus la Bănița și și-a continuat traseul după intervenția echipei tehnice.

Garnitura IRN 1922, care avea ca destinație Constanța, a plecat din Bănița cu o întârziere de 248 de minute față de programul stabilit. Trenul ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord din București la ora 5:30 dimineața, însă întârzierile au dus la sosirea cu peste patru ore mai târziu.

CFR Călători a transmis un comunicat în care a oferit explicații cu privire la evenimentul de marți seara.

„Trenul IRN 1922 care circula pe ruta Oradea – Constanța, a plecat din stația Banița cu o întârziere de 248 de minute, cauzată de o defecțiune tehnică apărută la unul dintre vagoane.”

– comunicat CFR Călători

Problema a fost remediată provizoriu pentru a permite continuarea călătoriei până la prima stație importantă, însă vagonul defect a fost complet înlocuit abia la Craiova. În acest punct al traseului, echipele CFR au decis să scoată din circulație vagonul cu defecțiuni pentru a nu compromite siguranța pasagerilor și pentru a preveni noi incidente pe restul drumului până la Constanța.

„Problema a fost identificată la sistemul de cuplare al vagonului, iar în stația Craiova, din motive de siguranță și pentru a asigura continuarea călătoriei în condiții optime, vagonul afectat a fost înlocuit cu un alt vagon.”

– comunicat CFR Călători

Pasagerii din trenul IRN 1922 au fost nevoiți să suporte ore de așteptare și disconfort pe timp de noapte, într-o zonă izolată, fără acces la gară sau posibilitatea de a coborî în siguranță. Incidentul a fost resimțit puternic de cei aflați la bord, mai ales în contextul unei călătorii de lungă durată, care traversa aproape întreaga țară.

„Cerem scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate şi le mulţumim pentru înţelegere.”

– comunicat CFR Călători

Incidentul de pe ruta Oradea – Constanța readuce în atenție problemele recurente ale infrastructurii feroviare din România, în special în ceea ce privește mentenanța garniturilor de tren care circulă pe distanțe lungi și în regim de noapte.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨