Duminică, 29 octombrie, Raiffeisen Bank a confruntat probleme tehnice semnificative în sistemul său online, lăsând sute de mii de utilizatori fără acces la conturile și cardurile lor. Defecțiunea a afectat mai multe servicii esențiale, inclusiv aplicația Smart Mobile, plățile online cu autorizare biometrică și depunerile de numerar la bancomatele multifuncționale (MFM-uri).

Problemele au început să apară încă de sâmbătă seara, escaladând duminică, când mulți clienți au fost incapabili să efectueze tranzacții sau să acceseze informații referitoare la conturile lor. Într-un comunicat, banca a explicat că echipele tehnice au lucrat asiduu pentru a remedia aceste disfuncționalități, reușind să restabilească serviciile abia după miezul nopții.

Reclamă

Comunicare și Reacții

Raiffeisen Bank a comunicat prin intermediul unui mesaj transmis clienților săi că toate serviciile au fost restabilite. „TOATE SERVICIILE RAIFFEISEN BANK SUNT FUNCȚIONALE,” a transmis banca, adăugând scuze pentru inconvenientele cauzate și mulțumiri pentru înțelegere.

Reacția clienților a fost una de nemulțumire și frustrare, mulți exprimându-și dezamăgirea pe paginile de socializare ale băncii. Acuzațiile și nemulțumirile au curs, unii cerând chiar compensații financiare pentru disconfortul provocat de imposibilitatea de a efectua plăți sau de a accesa fondurile din conturi sau carduri.

Serviciile afectate și cele funcționale

Printre serviciile afectate s-au numărat aplicația mobilă Smart Mobile și autorizările biometrice pentru plăți online. Cu toate acestea, Raiffeisen Bank a asigurat clienții că alte servicii, precum tranzacțiile online cu autorizare prin SMS și PIN, tranzacțiile la comercianți (POS) și la bancomate (ATM) cu cardurile de debit și credit, precum și accesul la Call Center, au rămas funcționale pe durata incidentului.

Această defecțiune majoră ridică întrebări privind robustețea și fiabilitatea sistemelor tehnice bancare, subliniind importanța unor soluții de rezervă eficiente și a unei comunicări transparente și prompte din partea băncilor pentru a menține încrederea și satisfacția clienților.