Din ce în ce mai mulți români sunt interesați să afle câți ani de vechime în muncă au acumulat de-a lungul timpului. Pentru a face acest lucru, există o metodă online pusă la dispoziția cetățenilor, conform legislatiamuncii.manager.ro. Cu toate acestea, este necesar și un drum la Casa de Pensii pentru a finaliza procesul. Iată ce pași trebuie să urmați pentru a verifica câți ani de vechime aveți în muncă.

Crearea contului online și depunerea formularului la Casa de Pensii

Pentru a începe procesul de verificare a vechimii în muncă, primul pas este să vă creați un cont online pe site-ul Casei Naționale de Pensii. Va trebui să completați un formular cu datele personale precum numele, prenumele, CNP-ul, adresa de e-mail, adresa de domiciliu și datele din actul de identitate. Formularul completat trebuie apoi printat și semnat olograf de către solicitant.

Următorul pas este să mergeți la Casa de Pensii pentru a depune formularul semnat și documentele necesare. Aici veți primi datele de acces – numele de utilizator și parola – pe adresa de e-mail înregistrată în formular.

Reclamă

Verificarea vechimii în muncă online

După ce ați primit datele de acces, vă puteți autentifica pe site-ul CNPP pentru a accesa informațiile despre vechimea în muncă. Accesați meniul din stânga site-ului, intitulat „Datele mele din sistemul public de pensii”.

În cazul în care doriți să verificați vechimea în muncă anterioară anului 2001, veți accesa secțiunea „Informații din carnetul de muncă” pentru a genera un raport actualizat.

Ultimul pas constă în generarea rapoartelor pentru perioadele dorite. Documentele vor fi disponibile în contul dumneavoastră, însă va fi necesară o perioadă de așteptare de aproximativ 15 minute pentru ca acestea să fie procesate și afișate.

Prin urmarea cu atenție a acestor pași, veți putea verifica câți ani de vechime în muncă aveți și veți putea obține informații esențiale pentru viitorul dumneavoastră în ceea ce privește pensia și drepturile salariale.