De ce a vândut de fapt eMag televizoare la prețul de 1.5 lei de Black Friday: „Toata lumea spunea că a fost marketing”

Data actualizării: 23 iulie 2025

eMag a stârnit agitație în 2014, când a vândut televizoare la prețul de doar 1,5 lei în cadrul evenimentului de Black Friday. Multora li s-a părut o strategie de marketing îndrăzneață, însă realitatea a fost diferită.

Sorin-Gabriel Rotaru, Business Intelligence Manager la Tazz, a explicat că evenimentul a fost, de fapt, rezultatul unei erori umane. În cadrul unei dezbateri la evenimentul „AI Reality Tour” organizat la București de compania Qlik, Rotaru a clarificat situația:

„Toată lumea ştie în 2015 (n. red. – de fapt 2014), când eMAG a avut preţuri bombă, de 1,5 lei pe televizor şi toată lumea (spunea) că nu, nu, (a fost) marketing. Nu.

Cineva care a venit din altă companie şi era pe sales, avea Excel-ul pus în limba română. (…) şi a confundat virgula cu punctul. Şi în loc de 1.500 de lei (televizorul) a fost 1,5 lei”.

Potrivit comunicatului dat de eMag, între orele 20:30 și 22:59 a apărut o eroare de încărcare a prețurilor pentru anumite produse resigilate.


Acestea au fost disponibile la prețuri de 1-8 lei, înregistrându-se 730 de comenzi. Situația a demonstrat cât de importantă este atenția la detalii în gestionarea datelor într-o afacere.

Citește și:

Lista de evenimente și acțiuni:

  • Eroare de preț la eMag în 2014.
  • Televizoare disponibile la prețuri de 1,5 lei din cauza confuziei între virgule și puncte.
  • Comunicat eMag despre eroare: produse resigilate între orele 20:30 și 22:59.
  • Înregistrarea a 730 de comenzi la prețuri între 1 și 8 lei.

În contextul actual, eMag a anunțat că va organiza Black Friday pe 8 noiembrie 2024. În competiție directă, Altex va începe promoțiile pe 31 octombrie, iar Flanco a dat startul încă din 25 octombrie.

Această sincronizare a evenimentelor de reduceri subliniază intensitatea concurenței din piața de retail online.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨