Guvernul va modifica taxa auto, pentru a fi aliniată la nivel european. E nevoie să umblăm la ea

Ministerul Fondurilor Europene din România a anunțat recent modificarea taxei auto, subliniind că scopul acestei schimbări este alinierea la legislația europeană. În prezent, există diferențe semnificative între taxele auto din România și cele din alte state membre ale Uniunii Europene, fapt ce creează un dezechilibru considerabil în domeniul transporturilor.
Oficialii români intenționează să armonizeze legislația fiscală, pentru a elimina aceste discrepanțe care afectează piața internă.
Modificările vizate vor reduce dezechilibrele fiscale
Conform Ministerului Fondurilor Europene, taxele auto din România sunt mult mai mici comparativ cu cele din țările vecine. Această discrepanță creează avantaje competitive pentru transportatorii români, dar pune presiune pe infrastructura locală și nu este sustenabilă pe termen lung, din punct de vedere bugetar sau ecologic. De asemenea, oficialii susțin că aceste diferențe fiscale între statele membre ale Uniunii Europene generează o formă de concurență neloială în domeniul transporturilor, ceea ce nu este acceptabil la nivel comunitar.
„E nevoie să umblăm la ea pentru că dacă comparăm cu nivelul țărilor din jur, România este la jumătate. Adică, practic, în spațiul acesta al Uniunii Europene, nu poți să ai o discrepanță completă de la o țară la cealaltă țară pentru că asta însemna o concurență fiscală pe domeniul de transport între țări. Și evident că reforma pe care ne-am asumat-o este nu că să ridicăm taxa mai sus decât la ceilalți, dar cât de cât să o aducem la un nivel comparabil cu taxele celorlalte țări”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Dragoș Pîslaru.
În prezent, Ministerul Transporturilor desfășoară studii pentru a analiza opțiunile de modificare a sistemului de taxare auto. După evaluarea acestora, vor fi prezentate guvernului propuneri oficiale pentru implementarea noii taxe. Printre opțiunile analizate se numără două forme distincte de taxare: o rovinietă, aplicabilă utilizării infrastructurii rutiere, și o taxă pe kilometru, destinată vehiculelor de mare tonaj implicate în transportul de marfă.
„Amândouă vor fi partea unor propuneri pe care Ministerul Transporturilor le va prezenta”, a mai adăugat Pîslaru.
Aceste măsuri fac parte dintr-o reformă fiscală mai amplă în domeniul transporturilor, care va asigura o concurență echitabilă între operatorii din diferite state membre ale Uniunii Europene. Pachetul de propuneri va fi examinat și adoptat de Guvern, având ca obiectiv crearea unui cadru fiscal echilibrat și sustenabil.
Deși Guvernul român intenționează să aducă taxa auto la un nivel mai apropiat de cel practicat în alte state europene, autoritățile subliniază că nu se urmărește creșterea acesteia la un nivel mai ridicat decât în țările vecine. Obiectivul este de a elimina dezechilibrele fiscale care pot distorsiona piața și de a crea un mediu concurențial corect între transportatori, fără a crea o povară fiscală suplimentară pentru cetățeni. Reformele propuse vor fi adoptate într-un cadru echilibrat, având în vedere atât sustenabilitatea bugetară, cât și nevoia de a proteja infrastructura națională.
Astfel, Guvernul va asigura o uniformizare a taxelor auto, astfel încât transportatorii locali să nu mai beneficieze de un avantaj artificial, dar și pentru a preveni supraîncărcarea infrastructurii din cauza tarifelor reduse. De asemenea, se dorește și o reglementare clară în privința transportului de marfă, în special pentru vehiculele de mare tonaj, care au un impact semnificativ asupra stării drumurilor.
Modificările propuse vor contribui la adaptarea sistemului românesc de taxare la standardele europene, printr-o reformă bine gândită și echitabilă, în concordanță cu noile reglementări europene în domeniul transporturilor și fiscalității.
Care sunt noile sume care vor intra pe cardurile de alimente. Data la care va fi livrata noua tranșă de bani
Se dă a 13-a pensie înainte de Paște 2025! Despre ce sumă de bani este vorba? Marcel Ciolacu: „Am decis în coaliţie acordarea unui sprijin financiar”
Elevii care vor primi 352 de lei în luna martie: Cum se calculează și care este cuantumul minim al burselor în 2025
Conținutul publicat pe dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨