Secretele aterizării în siguranță: De ce însoțitorii de zbor își țin mâinile sub coapse

Data actualizării: 1 aprilie 2025

Ați remarcat vreodată însoțitorii de zbor stând cu mâinile sub coapse în timpul aterizării? Probabil că ați considerat acest gest ca fiind unul întâmplător. Totuși, în spatele acestei poziții se află o explicație logică și bine fundamentată.

Reguli de siguranță la bordul avionului

O călătorie cu avionul implică respectarea unor reguli stricte de siguranță, atât pentru pasageri, cât și pentru echipajul de bord. Aceste reguli trebuie respectate de la momentul urcării în avion și până la aterizare. Unul dintre aceste aspecte pe care poate l-ați observat este faptul că membrii echipajului își țin mâinile sub coapse sau pe genunchi în timpul aterizării. Acest gest nu este unul întâmplător, ci este practicat cu un anumit scop.

Scopul poziției cu mâinile sub coapse

În timpul aterizării, riscul unui incident este mai mare decât în alte faze ale zborului. De aceea, echipajul trebuie să fie bine pregătit pentru orice eventualitate. Dacă mâinile sunt ținute sub coapse în cazul unei opriri bruște sau chiar a unui impact violent al aeronavei, riscul ca membrele să fie aruncate incontrolabil este mai mic, notează shtiu.ro. Totodată, membrii echipajului adoptă această poziție pentru a putea acționa rapid în cazul în care e nevoie de evacuare. Poziționarea mâinilor sub coapse le permite să se ridice rapid pentru a îndruma pasagerii spre ieșirile de urgență, fără a pierde timp prețios.


„Scopul este de a menține corpul într-o poziție rigidă, astfel încât, dacă a existat vreun impact de la o urgență neplanificată, corpul să fie mai puțin afectat. Această poziție limitează mișcarea corpului, astfel încât există mai puține șanse de rănire în cazul unui impact”, a explicat un însoțitor de bord pentru Daily Mail.

Membrii echipajului de cabină urmează un protocol strict de siguranță impus de autoritățile aviatice internaționale. Printre aceste reguli se numără și aceea de a respecta poziția cu mâinile sub coapse în timpul aterizării. Această poziție a fost testată riguros înainte de a fi stabilită, iar specialiștii au considerat-o cea mai eficientă pentru a proteja echipajul în situațiile de urgență.

Citește și:
Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨