TVR analizează posibilitatea difuzării Big Brother VIP în ciuda dificultăților financiare

Data actualizării: 15 aprilie 2025

Șeful TVR, Dan Turturică, a dezvăluit recent că postul public analizează posibilitatea difuzării reality-show-ului Big Brother VIP. Aceste declarații vin în urma zvonurilor care circulau de ceva timp pe această temă.

Punctul de cotitură în istoria Big Brother

„Chiar s-a discutat în consiliul de administrație. Am avut o informare venită din partea direcției Programe, din partea noii companii care preluase practic licența. A fost un punct de cotitură în istoria acestui show, care a intervenit acum trei ani” a declarat Turturică.

Directorul general al TVR a mai menționat că nu este exclusă orientarea postului public către alte reality-show-uri, mai ales cele care ar fi compatibile cu profilul stației și cu rolul pe care îl are, având în vedere că este finanțată de statul român.


„A fost o scrisoare adresată inclusiv Televiziunii Române. Au dorit să facă un pas din zona frivolă către o zonă mai profundă. Au venit cu această propunere care prevedea un concept mult mai serios, mult mai aplicat, care să pună accent pe discuții ceva mai profunde între participanți.”

Turturică a mai adăugat că discuțiile cu compania care a preluat show-ul, Banjay Productions, nu au ajuns la un rezultat concret. Cu toate acestea, el a menționat că sunt și alte proiecte care au stârnit interesul TVR, dar care nu s-au concretizat din cauza costurilor ridicate.

Citește și:

Situația financiară a TVR

Situația financiară a TVR nu este una fericită, aproximativ 80% din banii de la stat fiind direcționați către salarii. Veniturile Societății Române de Televiziune (SRTV) au fost în scădere la finalul anului 2024, cu rezultate extrem de apropiate de veniturile din anul 2005. Mai mult, numărul de salariați a scăzut în ultimii 20 de ani, de la 3.168 de persoane în 2005 la 2.120 de angajați în 2024.

Potrivit European Broadcast Union (EBU), în perioada 2012-2021, Serviciile Publice Media din România au înregistrat o contracție alarmantă, de -21,9%. Doar 0,06% din PIB este alocat acestor servicii media în România, mai puțin de jumătate din media de 0,14% la nivelul Uniunii Europene.

„Este vorba, în general, de un consum foarte mare de bani, iar noi nu avem în acest moment resursele necesare. Practic, ei suportau toate cheltuielile pentru Big Brother. Vorbind despre celelalte reality-show-uri, ideea cu care eu am venit este să ne uităm la acele formate care sunt compatibile cu TVR.” a conchis Dan Turturică.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨